Városlista
2020. november 28, szombat - Stefánia

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. November 28. 09:00, szombat | Külföld

Tíz százalékkal csökkent a horvát gazdaság

A vártnál kevesebbel, tíz százalékkal csökkent a bruttó hazai termék (GDP) a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte első gyorsbecslése alapján a horvát statisztikai hivatal pénteken.

2020. November 28. 07:00, szombat | Külföld

Novemberben romlott az euróövezeti gazdasági hangulat

Novemberben a tavaszi visszaesés óta első alkalommal romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben az Európai Bizottság felmérése alapján.

2020. November 28. 05:00, szombat | Külföld

Már a járvány harmadik hullámára készülnek Izraelben

Már a koronavírus-járvány harmadik hullámára készülnek Izraelben - jelentette a helyi média pénteken.

2020. November 27. 11:01, péntek | Külföld

Egy héten belül kiegyenesedhet a járványgörbe szakértők szerint Szerbiában

December elejére kiegyenesedhet a járványgörbe Szerbiában, ha mindenki betartja a szükséges elővigyázatossági intézkedéseket - véli a koronavírus-járvány kezelésével megbízott válságstáb.