Hírek
2012. Január 02. 13:57, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Diétával az alzheimer-kór ellen
Kutatók megállapították, hogy egy vitaminokban és halakban gazdag diéta megvédheti az agyat az elöregedéstől, ezzel szemben a gyorsételek ellenkező hatást váltanak ki.
A vizsgálat bebizonyította, hogy azoknak, akiknek több a vitamin és az omega 3 zsírsav a szervezetükben, jobban működik a memóriájuk.
Olyan magas vérnyomású idős embereknél, akik vitaminokban és omega 3 zsírsavakban gazdag ételeket fogyasztottak, lassabb agyi elöregedést, és így jobb mentális állapotot figyeltek meg. Ezzel szemben a gyorsételeket fogyasztóknál sokkal gyakoribb az alzheimer-kórra jellemző agyi összezsugorodás - írja a BBC.
A szakemberek szerint a megelőzésre leginkább a kiegyensúlyozott diéta szolgál, sok gyümölccsel és zöldséggel, a dohányzás mellőzése, rendszeres napi mozgás, valamint a vérnyomás és a koleszterinszint rendszeres ellenőrzése.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld
Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat
Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.
2026. Június 10. 14:00, szerda | Belföld
Karácsony Gergely: jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni
Jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni - mondta a főpolgármester egy szakmai fórumon, kedden Budapesten.
2026. Június 10. 09:00, szerda | Belföld
Magyar Péter: történelmi jelentőségű törvénycsomagot nyújtottak be az Országgyűlésnek
2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot
Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.
