Hírek
2013. November 10. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: MNO
Luxus-Mercedes 630 lóerővel: megérkezett az új S 65 AMG
Van, amikor már a nagyon sok sem elég, erre tökéletes példa a Mercedes S osztály. A luxusmodell kínálatában már van egy felettébb izmos kivitel a V8-as S 63 AMG képében, de a zászlóshajó most egy 630 lóerős biturbós V12-es erőforrással jelent meg.
Az enyhén átdolgozott hatliteres, kétturbós V12-es 630 lóereje még bizonyos esetben elviselhető is lehet a hátsó kerekek számára, de az 1000 newtonméter nyomaték szokás szerint már túlzott elvárásokat támaszt a 285-ös széles abroncsokkal szemben.
Az új S 65 AMG legfontosabb műszaki változása, hogy immár nem az antik, de a hatalmas erőt egyedüliként elviselő ötfokozatú automatával készül, az AMG által felkészített hétgangos váltóra bízzák az átvitel feladatát. Ennek, valamint az átdolgozásnak köszönhetően átlagosan 2,4 literrel kortyol kevesebbet az erőmű: a hivatalos vegyes adat 11,9 l/100 km. Nem mellesleg a hatalmas erőmű is megfelel immár a 2015-től érvénybe lépő Euro 6-os normáknak. A menetteljesítmények magukért beszélnek, ami ezen a szinten el is várható. A 0–100-as sprintet az identitászavaros luxusautó 4,3 másodperc alatt tudja le, a végsebességet továbbra is 250 km/h-ban szabályozták.
Amennyiben a 63 AMG-hez hasonlítunk, akkor racionálisan szemlélődve komoly kétségeink lehetnek a modell létjogosultságát illetően. A V8-as biturbóhoz képest 45 lóerőt és 100 newtonméter nyomatékot kapunk, amelyet körülbelül egy mázsás plusztömeg fúj el semmivé – igaz, az elődhöz mérten csak a lítium-ionos akkumulátor használata lévén 20 kilót fogyott az újdonság. A 0–100-as sprinten 1 tizedmásodperc az előny, de a 200-as határ átlépéséig sincs érdemleges differencia a két modell között, miközben a V8-as nem csak 2 literrel kevesebbet fogyaszt, de meglehetősen tekintélyes összeggel olcsóbb.
A csúcskivitel exkluzivitását biztosítja a körülbelül 23 milliós felár, amely annak ellenére hatalmas, hogy a legtöbb opció szériában jár a 65 AMG-hez. A közel 70 milliós listaárat azonban a fő piacokon így is örömmel leteszik az asztalra, hogy elmondhassák, hogy nem holmi nyolchengeres, köznépi hintóval járnak.
Nem ez a modell lesz az egyetlen módja a tizenkét hengeres örömök elérésnek: a hagyományos luxusértékekre hangolt S 600 a 65 AMG-hez hasonlóan kizárólag hosszított kivitelben lesz elérhető. Hozzá képest a 65-ös verzió sportosabbra hangolt légrugózást kap, amely ebben a kivitelben is sztereokamerákkal képes az úthibák olvasására, és annak megfelelően hangolja be a futóművet, mire odaér az autó.
A külsőségeket illetően egyébként az ügyfelek elvárásának megfelelően sok krómkiegészítőt és árulkodó V12 Biturbo feliratot kap majd az S-ek sportos csúcsa, belül pedig az AMG által átformált luxusfotelek, valamint az IWC sportosabb számlapos analóg órája jelenti a különbséget.
A november 22-én kezdődő Los Angeles-i és tokiói autószalonon kettős premiert ünnepel a modell, amelynek első példányai 2014 márciusában érkeznek meg a megrendelőkhöz.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 31. 07:59, csütörtök | Belföld
Közgazdász: a német gazdaság gyengélkedése jelentős mértékben fogta vissza a magyar ipari termelést
2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!
A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.
2024. Október 31. 07:57, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok ártanak az EU versenyképességének
Az Európai Bizottság a kínai elektromos járművekre kivetett büntetővámokkal újabb mélyütést vitt be a kontinens versenyképességének, az intézkedés nem szolgálja az európai országok vagy vállalatok érdekét
2024. Október 30. 09:45, szerda | Belföld
Kijött a GDP adat, tragikusan teljesít a gazdaság
A tavalyi szintén rossz adathoz képest is csökkent a gazdaság teljesítménye a 3. negyedévben.