Hírek
2013. November 13. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
MOL-INA csata, és ami mögötte húzódik
Úgy tűnik, a MOL nagyon behúzná a kéziféket az INA-val kapcsolatban. Egyelőre legalábbis minden jel arra utal, hogy a magyar multi értékesítené a horvát olajcégben meglévő részesedését. Az osztrák WirtschaftsBlatt üzleti napilap vezércikke szerint bajban lesznek a horvátok, ha a Mol valóban megválik az INA-tól.
Az írás egy korábbi üggyel von párhuzamot, némi fricskát mutatva a magyar döntéshozók felé. Eszerint a Mol és Magyarország most a saját bőrén tapasztalhatja meg ugyanazt az elbánást, amit négy évvel ezelőtt az OMV-vel szemben alkalmazott. Bár az osztrák lap megjegyzi, hogy az OMV magyarországi távozásának és a Mol horvátországi akadályoztatásának az okai eltérőek.
Szakértők szerint az INA profi irányítását a horvát állam nem tudja felvállalni, így a MOL távozása esetén, egy Unión kívüli befektetőnek értékesíthetik majd a horvát olajcéget. Természetesen az oroszokat sejtik a háttérben. Az INA körüli bizonytalanság hétfőn igencsak kihatott a MOL árfolyamára, amely 2,9 százalékos mínusszal, 14 270 forinton zárt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld
KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.
2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld
46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban
Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma
2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld
Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen
Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére
2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld
A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti
A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: